2019-12-07- 1:26
2019-12-07- 1:38
_Vladas_ rašė:Dabar klausimai:
1. Kadangi srovės nuotekos relė yra 25A ar nereikėtų pakeisti pirminio 20A automato į 25A? Maksimali apkrova neturėtų viršyti 16A (šlifuoklio variklis 3,5 kW), tai teoriškai kaip ir pakanka automato 20A. Bet ar pirma stovinti 25A srovės nuotekio relė nesukels kitokių el. tiekimo problemų?
2. Kadangi iš trijų fazių atsišakos tik 2 vienfazės rozetės, ar stipriai tai iškreips įtampą fazėse? Šlifuoklis bus naudojamas periodiškai, o vienfazės rozetės bus apkrautos nors ir ne stipriai, bet pastoviai (papildomas apšvietimas, dulkių siurblys ir kt.). Taigi likusi laisva fazė praktiškai bus neapkrauta. Kiek tai kritiška įtampos iškreipimui?
3. Šlifuoklio kištukas 4 kontaktų (3P+PEN). Ar keičiant kištuką į 5 kontaktų (3P+N+PE) būtina keisti variklio pajungimo schemą iš trikampės į žvaigždinę?
Iš anksto dėkingas už argumentuotus patarimus.
2019-12-07- 2:58
Desantas rašė:3. Nuo apvijų jungimo schemos keisis ir maitinimo įtampa, jos keisti negalima, jei pakeisi iš trikampio į žvaigždę apvija gaus vietoj 380V tik 220V
2019-12-07- 13:48
_Vladas_ rašė:Desantas rašė:3. Nuo apvijų jungimo schemos keisis ir maitinimo įtampa, jos keisti negalima, jei pakeisi iš trikampio į žvaigždę apvija gaus vietoj 380V tik 220V
Ne apie tai klausiau.
Į trifazį tinklą pajungti naudojami abu jungčių būdai, kai variklio konstrukcija tokią galimybę numato.
Pvz. mano variklio gamyklinis pajungimas buvo žvaigžde, bet dedant keturių kontaktų kištuką buvo perjungtas į trikampį. Taigi perjungti galima. Klausimas - ar būtina?
Nes teko girdėti, kad trikampis pajungimas, skirtingai nei žvaigžde, duoda įtampos šuolius įjungiant variklį ir jeigu izoliacija pasenusi (o mano variklis senas) gali atsirasti srovės nuotekis ir kadangi pastatysiu tik 30 mA nuotekio relę - ji kas kart suveikinės. Be to trikampis neturi atskiros N fazės, tad dedant kištuką su 5 kontaktais bus problemos su N-PE atidalinimu. Ar tai kažkaip išsprendžiama?
PS: perjungimas iš žvaigždės į trikampį buvo atliktas tam, kad padidinti variklio galingumą. Kadangi namie su šlifuokliu drošiu tik pluoštinį - galingumas neaktualus. Aktualiau saugumas.
2019-12-07- 18:56
Silkinas rašė:Srovės nuotekio relės ankščiau nebūdavo ir niekas nepasigesdavo. Svarbu, kad variklio korpusas įnulintas būtų.
Silkinas rašė:Jei per relę iš vienfazių rozečių jungiasi kiti įrenginiai, suminė nuotekio srovė gali užknisti junginėti tą relę.
2019-12-07- 21:57
_Vladas_ rašė:Silkinas rašė:Srovės nuotekio relės ankščiau nebūdavo ir niekas nepasigesdavo. Svarbu, kad variklio korpusas įnulintas būtų.
Ant korpuso jungti ir nulį (N) ir įžeminimą (PE)? Ar vis tik turėjai minty apsauginį korpuso įžeminimą (PE)?
Be to, jeigu be relės - kokia turi būti įžeminimo varžą, kad srovės nuotekis visas eitų į žemę, o ne muštų per nagus?Silkinas rašė:Jei per relę iš vienfazių rozečių jungiasi kiti įrenginiai, suminė nuotekio srovė gali užknisti junginėti tą relę.
Dėkui, apie tai nepagalvojau.
2019-12-07- 22:36
e2ards rašė:Geriau vietoj skirtuminės srovės relės naudoti šilumine rele.
2019-12-08- 10:45
2019-12-08- 16:18
_Vladas_ rašė:e2ards rašė:Geriau vietoj skirtuminės srovės relės naudoti šilumine rele.
Kodėl?
Šiluminė relė saugos variklį (kurį jau saugo automatas), o man reikia, kad būtų apsaugotas naudotojas ir būtent tam skirta skirtuminė.
2019-12-09- 0:34
2019-12-09- 0:57
_Vladas_ rašė:NB: iš centrinės paskirstymo dėžutės ateina penkiagyslis kabelis 3P+N+PE, kurį prailginau ir jungsiu prie variklio.
Su 3P viskas aišku - fazės jungiamos prie variklio apvijų galų (variklį perjungiau į žvaigždę) išvestų į variklio pajungimo dėžutę.
Lieka dvi gyslos: N ir PE. Kurią gyslą jungti prie variklio korpuso: N ar PE? Ar sujungti abi kartu į PEN? (kas teoriškai neatrodo teisinga)
2019-12-09- 1:25
Desantas rašė:_Vladas_ rašė:NB: iš centrinės paskirstymo dėžutės ateina penkiagyslis kabelis 3P+N+PE, kurį prailginau ir jungsiu prie variklio.
Su 3P viskas aišku - fazės jungiamos prie variklio apvijų galų (variklį perjungiau į žvaigždę) išvestų į variklio pajungimo dėžutę.
Lieka dvi gyslos: N ir PE. Kurią gyslą jungti prie variklio korpuso: N ar PE? Ar sujungti abi kartu į PEN? (kas teoriškai neatrodo teisinga)
Na jei perjungei į žvaigždę, tai N jungi į žvaigždės centrą, o PE jungi prie korpuso.
2019-12-09- 2:20
2019-12-09- 2:35
_Vladas_ rašė:Į trifazį tinklą pajungti naudojami abu jungčių būdai, kai variklio konstrukcija tokią galimybę numato.
Pvz. mano variklio gamyklinis pajungimas buvo žvaigžde, bet dedant keturių kontaktų kištuką buvo perjungtas į trikampį. Taigi perjungti galima. Klausimas - ar būtina?:helm:
2019-12-09- 3:36