Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2024-03-19- 11:57

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 8:50 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-30- 16:33
Pranešimai: 1520
Miestas: Kaunas
Trifaziame tinkle tarp fazės ir nulio yra 220V, o tarp fazių 380V. Todėl nelabai suprantu paskutinio Tomo sakinio : "Taigi, jei ant variklio parašyta trikampis/žvaigždė - 220/380V, jo jokiu būdu negalima jungti trikampiu ir jungti į 380 - tokio variklio elektromagnetai yra 220V. Ir tokiu varikliu yra dauguma." Trikampis jungimas negali būti 220V, trikampis visada bus 380V, nes tai tarpfazinis jungimas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 12:39 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-05-14- 16:39
Pranešimai: 1391
Miestas: Kaunas
Tomas rašė:
Rekomenduoju N ir PE laidus jungti į krūvą, vienam gale prie variklio korpuso, kitam - prie dėžutės įžeminimo/nulio. Šie du laidai nesijungia per jokią relę ar jungiklį.
Žvaigždės centrą nejungti niekur.


Šiaip jau aš esu baigęs mechaninius mokslus o ne elektrotechniką, ir mano žinios šioje srityje remiasi tik siauru elektrotechnikos kursu prie mechaninių mokslų, bet kiek atsimenu pagal taisykles N ir PE neleidžiama jungti į vieną krūvą. Esmė tokia kad jei šalia prie tos pačios linijos dirbi su vienfaziu prietaisu tai nulis (o tuo pačiu ir variklio korpusas) jau turi potencialą.

Pataisykit jei ne taip parašysiu, bet mano supratimas toks:
Trifaziame variklyje panaudota - trijų fazių elektromagnetinė simetrija. Ir ten dėl simetrijos N laidas nebūtinas, nes jo funkcija vienfazes sistemos atžvilgiu išsidalina kitos dvi fazes tarpusavyje todėl iš esmės reikia tik PE laidą jungti prie korpuso. Bet jei pvz viena faze nutrūktu ir nesuveiktu apsauga, tai tas N laidas geriau kad butu prijungtas prie žvaigždės.

_________________
Išminuotojai vaikšto lėtai, bet jų geriau nelenkti (;


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 13:00 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-05-14- 16:39
Pranešimai: 1391
Miestas: Kaunas
TerMind rašė:
Trifaziame tinkle tarp fazės ir nulio yra 220V, o tarp fazių 380V. Todėl nelabai suprantu paskutinio Tomo sakinio : "Taigi, jei ant variklio parašyta trikampis/žvaigždė - 220/380V, jo jokiu būdu negalima jungti trikampiu ir jungti į 380 - tokio variklio elektromagnetai yra 220V. Ir tokiu varikliu yra dauguma." Trikampis jungimas negali būti 220V, trikampis visada bus 380V, nes tai tarpfazinis jungimas.

Tomas teisingai prašė, tas pats variklis perjungiant apvijų jungimą jungiamas:
1. jei fazinė tinklo įtampa 220, o tarpfazinė 380 tai jungi apvijas žvaigžde ir tokiu atveju apvija gauna 220v
2. jei fazinė tinklo įtampa 110, o tarpfazinė 220 tai jungi apvijas trikampiu ir tokiu atveju apvija vistiek gauna 220v

_________________
Išminuotojai vaikšto lėtai, bet jų geriau nelenkti (;


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 14:03 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 12:31
Pranešimai: 284
Miestas: Marijampolė
Arba jei variklį jungi per vienfazį daznio keitiklį, tada trikampiu ir 220/380 variklis nuo vienfazio tinklo veikia 100% galia.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 14:23 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 12:31
Pranešimai: 284
Miestas: Marijampolė
Dėl N ir PE laidų jungimo į krūvą - turiu galvoj, kad patikimesnis variklio korpuso įžeminimas gaunasi, ypač jei įrenginys stacionariai neįžemintas.
Kada variklis greiciau nusprogs dingus vienai fazei - ar su įnulintu zvaigžsės centru ar su neįnulintu- atskiras klausimas (pavojus kyla tik jei fazė dingsta varikliui besisukanti, jei variklį bandai paleisti be vienos fazės, jis tiesiog “neužsikuria”).
Apsauga - šiluminė relė, tik jos srovės stiprumas turi tiksliai atitikti variklio srovę.
Jei variklis jungiamas per daznio keitiklį - greižtai jokių relių ar dar ko nors tarp keitiklio ir variklio. Visas įmanomas apsaugas variklis gauna nuo daznio keitiklio, tik jis turi būti tinkamai nustatytas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-12-09- 16:01 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2018-01-05- 17:42
Pranešimai: 61
Miestas: Kaunas
Na įkišiu ir aš savo trigrašį. Bijau kad savo variklio per srovės nuotėkio relę nepajungsi, nes jos veikimas „kad kiek išeina fazės(-ių), tiek turi grįžti per nulį“ (na čia taip ūkiškai tariant) pajungus trifazį variklį per nulį negrįš niekas ir relę mes. Fazių apkrova gali būt skirtinga jei nėra nuotėkio relės nemeta. Ant apšvietimo nuotėkio statyt nėra tikslo, nebent stalinis šviestuvas, prie kurio gali prisiliesti. Dėl variklio jungimo geriausia kad nufotografuotum „birkutę“ ant variklio tada normaliau galėtume padiskutuoti, nes dabar diskutuojame teoriškai tik..
dėl pačio variklio apsaugos, jei viską darai nuo nulio ir nieko neturi iš „sutaupytų medžiagų“ , tai geriausia/pigiausia naudoti variklio paleidiklį ale kažką tokio https://www.senukai.lt/p/variklio-paleidiklis-eti-ms18-13-18-a/2uvl jei viskas vietoj tai vienas daiktas ir automatuko ir šiluminės ir magnetinio darbą atlieka
Trifazis variklis penkialaidėje sistemoje yra įžeminamas o ne įnulinamas. Ir PE su N „suženijimas“ galimas tik įvade, jei iš keturlaidės darom penkialaidę ir toliau jokie tolimesni jungimai neleidžiami (taip turėtų būti, auksarankiai pridaro visko)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-13- 13:09 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 9:27
Pranešimai: 69
Miestas: Kaunas
Sveiki, gal kas galėtų patarti kaip pajungti trifazį variklį ant trifazio įvado. Bijau dar vieną variklį iškept... :(

Variklis naujas, kaladėlės dabar sujungtos kaip nuotraukoj. Ar galiu prie įvadinių gnybtų tiesiog jungti fazinius laidus, ar reikėtų perjungti trumpiklius kitaip nei dabar yra?


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-13- 14:48 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10030
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Erikas rašė:
Sveiki, gal kas galėtų patarti kaip pajungti trifazį variklį ant trifazio įvado. Bijau dar vieną variklį iškept... :(

Variklis naujas, kaladėlės dabar sujungtos kaip nuotraukoj. Ar galiu prie įvadinių gnybtų tiesiog jungti fazinius laidus, ar reikėtų perjungti trumpiklius kitaip nei dabar yra?

Prie tų 3 gnybtų, kurie nesujungti kaladėle, jungi 3 fazinius laidus. Variklis dabar pajungtas žvaigžde ir jungiant prie trifazio tinklo nieko keisti nereikia.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-13- 16:40 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 9:27
Pranešimai: 69
Miestas: Kaunas
Dėkui! :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-14- 8:42 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-30- 16:33
Pranešimai: 1520
Miestas: Kaunas
Jei variklis suksis ne į tą pusę - sukeisk vietomis ant gnybtų bet kuriuos 2 fazinius laidus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007