Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2024-06-13- 16:14

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 466 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2023-02-23- 15:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Pas mene litavimo patirties sočiai: pradedant smulkiomis elektronikos detalėmis ir baigiant variniais vamzdžiais ;)
Desantas rašė:
.............................
man teko girdėti kad kai lituojamos tokios medžiagos reikia pakaitinti pačią medžaigą iki lydmetalio darbinės temperatūros kas yra ~350°C ir tada sulieti išlydytą lydmetalį, tuomet galima pasiekti kažkokią adheziją. ...................

Tas tiesa, bet jei lydmetalis stipriai įkaitintas, tai jis patį metalo paviršių įkaitina ir prilimpa. Gaunasi trumpas lokalus metalo užkaitinimas, kas greičiausia neatleistų grūdinimo ir spėtų prikibti prie bronzos.
Kaip pvz, iš patirties: lydmetalio lašiukas (kažkur +30 laipnių karštesnis nei lydymosi temperatūra) krentantis nuo lituoklio ant varinės plokštelės prikimba stipriai. Tai ir pafantazavau: pagalvojau, jei paėmus kietesnį lydmetalį (~350 laipsnių lydymosi), užkaitinus iki kokių 500 laipsnių supilti į fliusu suteptą tarpelį, gal visai geras rezultatas būtų :/
Beje, standartiniai lydmetaliai prasideda kažkur nuo 260 laipsnių ir iki kažkur 350. Yra toks Roze lydinys, tai tas iš viso gal nuo 80 ar 90 laipsnių.
Desantas rašė:
.................Todėl geriau klausyk patyrusio Lino ir naudok epoksidinius klijus.
...........................

Taip ir pasielgsiu ;) Jei mano prifantazuotas būdas praktikoje nenaudojamas, tai ir neeksperimentuosiu, na bent jau kolkas :)
Desantas rašė:
..................................
P. S. iš šio kios tokios patirties lituojant laidus galiu pasakyt kad perkaitinus lydmetalį virš rekomenduojamos temperatūros litavimo kokybė krenta.

perkaitinus lydmetalį (ar tiesiog ilgiau pakaitinus) išdega fliusas (kanifolija) arba oksiduojasi lituojamas paviršius, todėl sunkiau kimba. Pats lydmetalis (metalų lydinys) - nekinta.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-23- 21:08 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2012-02-26- 21:50
Pranešimai: 42
Miestas: Šilutė
Radau toki aparata,manau su jo pagalba butu realu uzlieti tarpa tarp bolsterio ir geleztes https://www.youtube.com/watch?v=wdkNONTQykU&t=185s


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-24- 0:15 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Labai abejoju. Su sąlyga, kad jis iš tikrųjų yra toks geras kaip pasakoja filmuke, jis tinkamas ludinimui, o ne tarpų užliejimui.

Idealus būdas užlieti tarpą - įkaitinti viską virš lydmetalio lydymosi temperatūros, o tada jau kišti lydmetalio vielą. Bėda ta, kad geležtės kaitinti negalima. Todėl GALIMAI pasiteisintų mano aukščiau minėtas variantas: stipriai užkaitinti lydmetalį ir jį pilti į tarpą.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-26- 20:24 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Turiu kelis klausimėlius dėl atramos (ilgo bolsterio).
Noriu padaryti "S" formos: ašmenų pusėje palinkusią link rankenos, penties pusėje palinkusią link smaigalio.

Tarpelį geležtei jau padariau, bet nežinau kaip teisingiau daryti toliau.
Išlankstyti geriau prieš klijuojant rankeną, ar galus užlenkti pavyksta (saugiai, nieko nesulaužius) suklijavus?
Šlifavimas - poliravimas prieš ar po?
Ar patogu dirbti, jei rankeną suklijuoti tiesiog su skardos gabaliuku, o paskui jau formuoti atramą?

Esmė ta, kad tiksliai nežinau kokie bus rankenos matmenys, tai kaip ir geriau būtų (man) įdėti skardos gabaliuką, o paskui formuoti. Bet neramu, ar neprisidirbsiu kai pradėsiu šlifuoti ir lankstyti metalą.

Reziume - kaip teisingiau atlikti šią procedūrą, kad neprisidirbti?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-26- 21:08 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10061
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Rimaksas rašė:
Reziume - kaip teisingiau atlikti šią procedūrą, kad neprisidirbti?

Teisingiausia: pradėti nuo projektavimo. Tada galimi du variantai:
1. pagal brėžinį gamini dalis, kiekvieną jų atskirai šlifuoji ir poliruoji kaip numatytą pagal projektą, o pabaigoje tik surenki į visumą.
2. sumontuoji iš dalių ruošinių visumą ir tada apdirbi iki projekte numatytų išmatavimų bei paviršių apdailos.
Pirmas variantas naudojamas sudėtingoms rankenoms, antras - paprastoms.
Rankena su lenkta metaline kryžme yra sudėtinga, todėl daryti reikėtų pirmuoju būdu.
Bet kuriuo atveju, pirmiausia turėtų būti brėžinys su išmatavimais ir nurodytomis dalių medžiagomis. Iš brėžinio matysis ką ir kaip geriausia daryti. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-26- 22:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Planuose yra padaryti taip, kad rankenos medžiaga (akrilesteris) prie smiliaus užeitų ant atramos. Dėl tos vietos labiausiai ir nerimauju. Dar pora metalinių intarpų toliau, paskui metalinė buoželė.


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-27- 6:29 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10061
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Rimaksas rašė:
Planuose yra padaryti taip, kad rankenos medžiaga (akrilesteris) prie smiliaus užeitų ant atramos. Dėl tos vietos labiausiai ir nerimauju.

Tarp kryžmės ir akrilesterio turėtų būti tarpinė iš tvirtesnės medžiagos (pluoštinio, impregnuotos odos ar pan.). Jeigu to nedaryti, o formuoti užėjimą ant kryžmės iš akrilesterio, ta vieta bus silpna ir labai tikėtina, kad naudojant nuskils.
Todėl kai rankena gaminama iš medžiagų, kurių ploni kraštai yra silpni - visada rekomenduojama dėti tarpinę, ant kurios ir formuojamas perėjimas į atramą. Pvz.:
Prikabintas failas:
Morseth Knife Tang.jpg

O pagal tavo brėžinį, pirmiausia pilnai pagamini ir uždedi kryžmę, ją apsaugai, kad ir dažytojų juosta, tada ant įkotės suklijuoji likusių dalių ruošinius ir pabaigi formuoti rankeną.


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-27- 11:41 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
Tarp kryžmės ir akrilesterio turėtų būti tarpinė iš tvirtesnės medžiagos (pluoštinio, impregnuotos odos ar pan.). .............................

Mikarta tiktų ar geriau dėti kažką kas kažkiek "amortizuotų"?
Tas pats galioja ir tarp buoželės-rankenos? Na tiesiog ten taip pat rankenos medžiaga "nusmailėja".


P.S. kaip nenoriu dėti jokių kitų intarpų - gadina mano įsivaizduojamą dizainą :down:


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-02-27- 20:06 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10061
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Rimaksas rašė:
P.S. kaip nenoriu dėti jokių kitų intarpų - gadina mano įsivaizduojamą dizainą :down:

Kad nereikėtų dėti intarpų - kryžmė ir buoželė turi būti ne "skarda", o figūrinės detalės su perėjimu į rankeną. Pvz.:
Prikabintas failas:
kryzme.jpg


PS: o micarta - lietuviškai ir yra pluoštinys. ;)


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-03-05- 22:16 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Nežinau, gal nieko naujo neparodysiu, bet pasidalinsiu savo "išradimu". Situacija - reikia užpildyti klijais tarpą tarp įkotės ir rankenos. Žemiau vaizdinė medžiaga su komentarais.

Tikiuosi kažkam pagelbėsiu ;)


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-03-06- 8:52 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2014-11-20- 22:31
Pranešimai: 565
Miestas: Vilnius
koks tikslas gręžti ir užpildyti su epoksidu?

_________________
---
Geriausia, kai peilis yra pakankamai aštrus atlikti jam skirtą darbą.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-03-06- 10:19 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2023-02-15- 23:12
Pranešimai: 38
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Gręžti - kad tilptų vamzdukas, užpildyti epoksidu - kad neliktų tuštumų tarp įkotės ir rankenos...

Čia aktualu, kai klijuojama ne per vieną kartą, nepilant per daug klijų. Pirmam klijavimui daug klijų nepyliau, kad per daug visko neišterlint, tai liko tuštumos aplink įkotę, o jas reikėjo kaškokiu būdu užpildyti...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-06-15- 11:32 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10061
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Dar viena įdomi rankenos apdailos idėja kurios autorius Tomáš Murín:


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-06-16- 17:41 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2014-11-20- 22:31
Pranešimai: 565
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
Dar viena įdomi rankenos apdailos idėja kurios autorius Tomáš Murín:

Labai įdomus sprendimas, dėkui už pasidalinimą

_________________
---
Geriausia, kai peilis yra pakankamai aštrus atlikti jam skirtą darbą.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2023-08-15- 20:15 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 20:43
Pranešimai: 10061
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Vienas iš tų labai retų atvejų kai rastas VII-IX a. skramasaksas su beveik nepažeista medine rankena.
Lobis rekonstruktoriams. :)


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 466 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 7 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007