Apie peilių paskirtį ir naudojimosi jais patirtį
Atsakymo rašymas

Ugnius rašė: Na ten pastoviai

2013-02-22- 19:50

Ugnius rašė:Na ten pastoviai titanas sąveikauja su geležtė, kiekvieną kartą kai užraktas užsirakina ir yra atrakinamas nudyla kažkiek minkštesnės medžiagos šiuo atveju titano.

Aš irgi galiu pasiūlyti pavyzdį. Paimkite bet kokį peilį su lainer locku ir išimkite stop piną. Dabar geležtę atlenkite iki ten kur jinai atsilenktu esant stop pinui. Užraktas suveikė. O toliau įdomiausia dalis, atlenkinėkite geležtę dar toliau ir ką matome ? Laineris "važiuoja" į dešinę, toliau atlenkinėkime geležtę ir laineris pradės liestis su priešingu laineriu.

Tad drįstu teigti, kad Banginio atveju ne laineris susidėvėjo, o stop pinas, arba kažkas kitas konstrukcijoje. :)

Dyla ir laineris, ir vieta kur laineris ar freimas saveikauja su geležte ("kulnas".). Be to, freimo ar lainerio nuvažiavimą prie gretimos plaškės dažnai įtakoja ir 'kulno" geometrija. IMHO.

Aš irgi nesiginčysiu. Nors

2013-02-22- 20:04

Aš irgi nesiginčysiu. Nors labai būtų įdomu sužinot, koks didelis svertas ir kokia ten tokia didžiulė jėga veikianti kulniuką, atlenkiant geležtę ir užlenkiant, bet mą jį bala, užgniaušiu savo žingeidumą. ;)

loki rašė:Dyla ir laineris, ir vieta kur laineris ar freimas saveikauja su geležte ("kulnas".). Be to, freimo ar lainerio nuvažiavimą prie gretimos plaškės dažnai įtakoja ir 'kulno" geometrija. IMHO.


Taip. Gali kulniukas būt toks, kad didžioji dalis jėgos teks būtent jam ir geležtei, o ne pinui :) O galima padaryti taip, kad geležtė net nedaeis iki pino, parinkus tinkamą geometriją geležtės ir lainerio ir 100proc jėgos bus tarp geležtės ir lainerio.

Aš apie tą patį.

2013-02-22- 20:05

Aš apie tą patį. :)

Gal galima pavyzdį lenktinuko

2013-02-22- 20:17

Gal galima pavyzdį lenktinuko su liner lock, kuris neturėtų stop pino?

Kershaw Leek kai kurie

2013-02-22- 20:20

Kershaw Leek kai kurie modeliai. ZT 350 irgi neturi kiek pamenu. Bet pas juos Thumb stud'as veikia kaip stop pinas.

Thumb stud'as veikia kaip

2013-02-22- 20:38

Thumb stud'as veikia kaip stop pinas pas labai daug ką.. :) Kad ir pas Chrisą. Ar Striderį. Bet man tai neatrodo patikima..

Tai faktas, kad pas daug ką,

2013-02-22- 20:58

Tai faktas, kad pas daug ką, bet prašė paminėti tik tuos kur laineris yra, o jūsų išvardinti framelockai, nors ir esmės tai tas pats, tik "aukštesniame lygmenyje" :D

Sowulo rašė: Gal galima

2013-02-22- 21:01

Sowulo rašė:Gal galima pavyzdį lenktinuko su liner lock, kuris neturėtų stop pino?


Prašom, CRK "Lock 45".

O nekalbant apie tokius ekstremalius dizainus, standartinis laineris pjovimo metu stresuojamas minimaliai ir dėvėjimasis nuo pjovimo turėtų būti labai nežymus, lyginant su dėvėjimusi esant negatyvioms apkrovoms ar pastoviam kliksėjimui peiliu. Tiesa, su freimloku yra vienas niuansas - pjaunant ir stipriai suspaudus peilį rankoje, freimas ima "vaikščioti" po geležtės pėdą verikaliai, jėgos ten didelės ir trintis susidaro nevaikiška, būtent šio reiškinio prevencijai Hinderer'is išmastė savo stabilizatorių.

ek rašė: Sowulo rašė: Gal

2013-02-22- 21:18

ek rašė:
Sowulo rašė:Gal galima pavyzdį lenktinuko su liner lock, kuris neturėtų stop pino?


Prašom, CRK "Lock 45".

O nekalbant apie tokius ekstremalius dizainus, standartinis laineris pjovimo metu stresuojamas minimaliai ir dėvėjimasis nuo pjovimo turėtų būti labai nežymus, lyginant su dėvėjimusi esant negatyvioms apkrovoms ar pastoviam kliksėjimui peiliu. Tiesa, su freimloku yra vienas niuansas - pjaunant ir stipriai suspaudus peilį rankoje, freimas ima "vaikščioti" po geležtės pėdą verikaliai, jėgos ten didelės ir trintis susidaro nevaikiška, būtent šio reiškinio prevencijai Hinderer'is išmastė savo stabilizatorių.

Būtent, lentyninis kliksėtojas su mint gamykliniu užgalandinimu gali būt daug smarkiau užmuštas negu nekaip atrodantis "darbinis arkliokas"...

Teisingai pagamintas

2013-02-22- 21:18

Teisingai pagamintas laineris, su gera geometrija, be abejo, veiks minimaliai. Bet gali būti ir kitaip, jei kažkur kažkas bus padaryta kreiviau :)

Ugnius rašė: Tad drįstu

2013-02-22- 21:47

Ugnius rašė:Tad drįstu teigti, kad Banginio atveju ne laineris susidėvėjo, o stop pinas, arba kažkas kitas konstrukcijoje. :)


Priežastis - konstrukcijos laisvumas dėl nepakankamo detalių matmenų tikslumo naudojamoje gamybos technologijoje. Tokį laisvumą turi net CRK peiliai, nors jo gamybos technologija laikoma geriausia. Tad ką jau kalbėti apie pigų RAT-ą.
O keli vienodi peiliai gali klibėti skirtingai dėl konstrukcijos detalių skirtingų nuokrypių tolerancijos. T.y. vienais atvejais vienos detalės klibėjimas didina kitos detalės klibėjimo amplitudę, kitais atvejais detalėms prisitrinant amplitudė gali būti mažinama.
Teisingai suprojektuotose lenktiniuose atsižvelgiama į konstrukcijos detalių tarpusavio susidėvėjimą ir pvz. užraktas projektuojamas taip, kad vienų detalių susidėvėjimas būtų kompensuojamas kitų detalių poslinkiais.
Susidėvėjimo greitis priklauso tiek nuo pačios konstrukcijos, tiek nuo detalėms panaudotų medžiagų ir jų apdirbimo kokybės.
Todėl teisingai suprojektuoti ir gerai pagaminti lenktinį peilį nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. ;)

Ech omenyje ir turėjau, kad

2013-02-22- 22:13

Ech omenyje ir turėjau, kad arba kažkas "susidėvėjo" (sulinko ar pan.) arba kažkas kažkur pajudėjo ir pasislinko, bet išsireiškiau kitaip :D

Kodėl kai kur teigiama, kad

2013-02-22- 22:42

Kodėl kai kur teigiama, kad lainerio užraktas turi su geležte liestis kuo mažesniu plotu? Kodėl negerai, kai geležtė su užraktu liečiasi plokštuma?

Sowulo rašė: Kadangi vistiek,

2013-02-23- 0:12

Sowulo rašė:Kadangi vistiek, įtariu, šios diskusijos, apie užraktus bus perkeltos į atskirą temą, tai klausiu čia.
Kodėl kai kur teigiama, kad lainerio užraktas turi su geležte liestis kuo mažesniu plotu? Kodėl negerai, kai geležtė su užraktu liečiasi plokštuma?


O aš manau atvirkščiai - kad turi liestis kuo didesniu plotu. Gal klystu, bet, gi taip patikimiau yra ir įtampa didesniam plote mažesnė, nei siauram... O kaip iš tikrųjų ? 8(

O.Benderis rašė: Sowulo rašė:

2013-02-23- 1:08

O.Benderis rašė:
Sowulo rašė:Kadangi vistiek, įtariu, šios diskusijos, apie užraktus bus perkeltos į atskirą temą, tai klausiu čia.
Kodėl kai kur teigiama, kad lainerio užraktas turi su geležte liestis kuo mažesniu plotu? Kodėl negerai, kai geležtė su užraktu liečiasi plokštuma?


O aš manau atvirkščiai - kad turi liestis kuo didesniu plotu. Gal klystu, bet, gi taip patikimiau yra ir įtampa didesniam plote mažesnė, nei siauram... O kaip iš tikrųjų ? 8(


Šiuo atveju aš taip pat manau. Pvz sebenzose juk didžiulis plotas liečiasi, o straideriuose sąlyginai mažytis :/
Atsakymo rašymas